יום שבת, 13 במאי 2017

עיתונאי שהאשים את פיודיפאי (PewDiePie) באנטישמיות הוא בעצמו צייץ בדיחות שואה

תירגם וערך : נסר אלדין נסר - עבור בלוג קוקוריקו .

לפני כמה חודשים החלה מלחמה מתוקשרת בין הכוכב הגדול של יוטיוב בכינויו פיודיפאי (PewDiePie) - (השם האמיתי פליקס קילברג) לבין הכתב של כתב העת וול סטריט ג'ורנל בן פריץ (Ben Fritz) .
בתחקיר שעשה העיתון וול סטריט דרך הכתב בן פריץ סרק את הסרטונים האחרונים שהעלה כוכב היוטיוב שבהן עשה שימוש בבדיחות אנטישימיות ובאחד הסרטונים למשל הוא רכש שירותיהם של שני יוצרים באתר FIVERR כדי לייצר לו סמל עם הסיסמה "לרצוח את היהודים" כבדיחה .

כתוצאה מהכתבה 53 מיליון העוקבים של  פיודיפאי ועוד אנשים אחרים החלו לגלול אחורה את הסרטונים שלו כדי לבדוק אם היו עוד סרטונים כאלה והבדיחה שלו הגיעה יותר רחוק מה שגרם לחברת דיסני שיש לה שיתוף פעולה איתו שמרוויח ממנו מיליוני דולרים בשנה להפסיק וגם הרווחים שלו מיוטיוב נחתכו והוא ספג מכה אנושה.
העניין האירוני הוא שאותו כתב בן פריץ גם הוא ב-20000 אלף ציוצים שלו בטוויטר מאז שנת 2009 לא חסך בבדיחות גזעניות על אוטיזם ועל שחורים וגם על השואה , באחת הבדיחות שלו הוא צייץ: "כרגע חזרתי ממסיבת החנוכה הראשונה שלי , לא ידעתי שהיהודים טובים בטיגון!".


כמובן שהוא ספג מתקפה בחזרה מכל המבקרים וגם מהרבה תומכי פיודיפאי שכעסו על כך שהוא חיטט בסרטונים של הכוכב שלהם והוציא דברים מהקשרם וכעת תורו לקבל אותו עונש במיוחד אחרי שבהרבה בלוגים ואתרים נכתב שהכתב בן פריץ קיבל גיבוי ותמיכה חסרת תקדים מפעילים ניו-נאצים אחרי המתקפה החוזרת נגדו .
בכלל הייתה מלחמה אחרת בין כתב העת וול סטריט ג'ורנל לחברת יוטיוב שיכול להיות שהיא הגיעה עד לשני האנשים האלה , זה התחיל מכתבה שכתה עוד כתב בוול סטריט ג'ורנל על זה שפרסומות שמופיעות ביוטיוב ליד סרטונים תומכי טירור אותם יוצרי סרטונים מקבלי תמלוגים על פרסומות אלו ובכך החברות הגדולות (כמו קוקה קולה ואחרות) בעצם מממנות אותם ארגוני טירור ומאז התחיל חרם מפרסמים אולי הגדול בהסטוריה על יוטיוב וגרם להרבה מאוד חברות גדולות לעזות את הפרסום ביוטיוב מה שיגרום לפי הערכות להפסדי עתק ליוטיוב בשנה הבאה שינועו בין 700 מליון דולר עד למליארד דולר לפי ההערכות.
כתוצאה מכך יוטיוב הגיבה בפאניקה והתחילה במסע נוקשה מאוד לאישור ערוצים חדשים וסרטונים חדשים ובכלל סגרה הרבה מאוד ערוצים קיימים והסירה את אפשרות המוניטיזציה (רווח מפרסומות) ממליוני סרטונים והרבה יוצרים שהתפרנסו בשנים האחרונות מיוטיוב מצאו את עצמם מחפשי עבודה רגילה .

ארכיון הבלוג