יום ראשון, 23 באוגוסט 2015

קבר יתרו - אתרים בארץ ישראל

קבר יתרו
 נבי שועייב המקום אשר בו לפי המסורת נמצא קברו של יתרו הכהן, נביאה של העדה הדרוזית, וחותן משה רבנו, שוכן בגליל התחתון בקרבת כפר חיטים, בין מטעי הזיתים המוריקים מכסיפים. בהתאם למנהג עתיק נקבע יום ה- 25 באפריל בכל שנה כיום עליה לרגל לקברו של יתרו (נבי שועייב), דרוזים מכל רחבי הגליל והכרמל נאספים על יד הקבר לבושים בגדי חג, כפיות צחורות כשלג על ראשיהם.
בתוך המבנה בעל הכיפה הלבנה נמצא אולם תפילה רחב ידיים הצבוע בצבעי פסטל שקטים. קברו של יתרו ( נבי שועייב) החצוב בסלע מעטור ומקושט ביריעות בד רקומות בשפע, היינו חלק מהקיר המערבי של "המקאם" (המקום הקדוש). בקיר הדרומי משובץ בתוך הרצפה לוח אבן טבעית ועליה עקבות רגל אדם. האגדה מספרת שיתרו (נבי שועייב) אשר רקע ברגלו תוך חימה השאיר את עקבות רגלו באבן זו. המבנה שמעל ומסביב לקבר הוקם בתרומת הדרוזים בארץ ישראל. לבנון וסוריה בימי התוכים והמנדט. עם קום המדינה שופץ הבניין והוספו בניינים חדשים, ובמיוחד הורחב אולם התפילה והוקם חדר אורחים גדול. אגף מיוחד הוקם לאכסן את עולי הרגל הדרוזים.
מתוך ערפלי העבר של קרוב ל- 2500 שנה, מופיעה דמותו של יתרו כאחת הדמויות החזקות מימי המקרא, איש חכם ומלומד, שזכה לכבוד רב מצד אנשיו ואב אוהב לשבע בנותיו, אהב וכיבד את חתנו המופלא, גם משה העריך את עצתו ושיפוטו, ושיחותיהם, כפי שמוזכר הדבר בספר במדבר, הנן חשובות וחיות עוד בימינו בדיוק כפי שהיו בימים הרחוקים ההם.










ארכיון הבלוג